Like pe facebook!

duminică, 3 aprilie 2016

Branzeturi ( Delaco) cum se cu vin ( Corcova )

Nu beau eu prea des si nici cu branza nu prea ma omor, dar cand stiu ca e degustare de branza si vin, fac tot posibilul sa ajung. Am ratat cateva din cauza programului foarte incarcat, insa, de data asta, am reusit sa ajung ( punand GPS-ul, bineinteles ). Locatia? Cartier Brazda lui Novac, Temple Bar. Super cochet si dragut aranjat, localul era perfect pentru ce stiam ca va urma: „pairing” intre branzeturile Delaco si vinurile Corcova Roy & Damboviceanu. 6 combinatii, asadar 6 tipuri de branza si 6 tipuri de vin si 4 oameni frumosi la masa. Pe mine ma exclud ca sa nu ziceti ca mi-au murit laudatorii :D. 
Vremea nu era cea ma grozava. Soarele uitase de noi de ceva zile bune si uitaseram sa zambim, dar despre zambet va spun eu putin mai tarziu, asa ca sa trecem la "imperechere".
Aa, cine a organizat toata treaba asta? Asociatia Bloggerilor Olteni, impreuna cu Dictionar Culinar, iar numele evenimentului a fost Brazeturi cum se... cu vin. Inspirat nume, zic eu!
Asadar, s-o luam pe rand si sa dam si note, pentru ca azi ma simt profesor...in vinuri si branza. Am stat ceva timp sa deliberez, insa am o concluzie pe care vreau s-o impartasesc si cu voi.
Prima combinatie a fost branza Mozzarella Fresca  cu vinul Corcova, Sauvignon Blanc. Gustul catifelat al branzei imbinat cu vinul (foarte) putin intepator, mergeau la fix. Branza punea vinul foarte bine in valoarea asa ca, de la mine nota 9 cu felicitari. Un inceput destul de bun.
Cea de-a doua combinatie. Petit Camembert cu Corcova Reserve, Chardonnay. Cam in acelasi ton cu prima combinatie, insa, as da cu 20 sutimi mai mult pentru ca mi-a placut vinul mai mult. 
P.S. : Chelnerita mi-a pus ceva mai mult in pahar decat la ceilalti. Deci, 9.20.
Branza Maasdam  si vinul Corcova, un rose foarte bun, au fost ce-a de-a treia combinatie. Hmm, am oscilat putin intre aceasta si urmatoarea, in ceea ce priveste pairingul castigator, insa am ales in cele din urma perechea cu numarul 4 ca fiind preferata mea. Asa ca, 9,5 pentru aceasta.
Stiu ca nu e frumos si ca deja am dezvaluit „castigatorul”, insa nu ma mai puteam abtine. Emmentaler langa Corcova Reserve, Pinot Noir a fost cea mai buna combinatie din punctul meu de vedere. 10 cu desavarsire. O sa va las aici si cateva detalii despre vin pentru ca, eu cred ca el a fost vedeta! I-as da 11 daca as putea, insa pentru asta as mai avea nevoie de o sticla. :D
Trecem totusi mai departe, pentru ca nu e frumos sa nu amintim si de celelalte imperecheri. Asadar, Grana Padano - Corcova Reserve, si Roquefort  - Corcova, Dessert au fost celelalte doua combinatii. Prima dintre acestea doua primeste de la mine o nota meritorie de 9,40, insa cea din urma nu m-a incantat foarte tare. Iar asta pentru ca mie nu imi place atat de mult vinul dulce. Bun, sigur ca a fost bun, insa nu am mai cerut un al doilea pahar, asa cum am facut pentru celelalte vinuri. Oopss! Asta nu cred ca trebuia sa spun. Deci, nota 9 de la mine.
Am afla si lucruri noi la degustare, iar intresant este faptul ca atunci cand servesti un vin trebuie sa ai mare grija cum il "asortezi" cu mancarea pentru ca ea sa nu acopere savoarea acestuia. 
O alta informatie primita la degustare a fost aceea ca podgoria de la Corcova este atestata documentar de pe la sfarsitul secolului al 16-lea, inceputul secolului al 17-lea, adica in timpul domniei lui Mihai Viteazul. Foarte tare, frate!
Aa, era sa uit. Cei de la Corcova Roy & Damboviceanu au venit special cu paharele de acasa pentru a putea degusta un vin ca la carte din cele mai potrivite pahare. Asta da dovada de profesionalism!

Daca va intrebati cumva, sa stiti ca regulile de degustare sunt simple:

Mirosi vinul, apoi il agiti si il mirosi din nou si vei simti aroma mai intensa. Gusti apoi din el si il plimbi putin in gura pentru a-i putea simti aroma cu ajutorul tuturor papilelor gustative. Inghiti si tragi imediat aer pe gura pana umpli plamanii, iar dupa asta respiri usor pe nas. Astfel vei reusi sa simti inca o data savoarea vinului. Hehe. Deja ma pricep. A fost o seara chiar intresanta. De la Alin Sintimbrean am aflat ca branza Mozzarela, prima pe care am gustat-o a fost descoperita din greseala. Adica, cuiva i-a cazut intr-un cazan de apa clocotita, iar dupa ce a fost scoasa de acolo si-a dat seama ca gustul ei nu este unul tocmai rau.
Iar daca ar fi sa aleg 3 cuvinte cu care sa descriu vinul, branza si combinatia preferate, as spune asa:
Intensitate- Corcova ReservePinot Noir
NaturaleteEmmentaler
PerfectiuneEmmentaler + Corcova Reserve, Pinot Noir
Pana la urma a fost o seara despre vinuri, despre branza, cu bloggeri si cu prieteni. Zambetul a fost la purtator, iar subsemnatul s-a simtit extraordinar. Sa fi fost de la vin?!


 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu