Like pe facebook!

miercuri, 18 noiembrie 2015

Branzeturi cum se ... cu vin!



Exact, branza si vin. Interesanta combinatie, imi zic. Era vorba despre un eveniment de degustare, dupa cum intelesesem, iar curiozitatea m-a impins sa accept invitatia. Imbracat elegant, ca doar mergeam la restaurant si nu oriunde, ci la Restaurant REX, cu doza de curiozitate, mai devreme mentionata, la purator, dar si cu oarecare timiditate, intru. Timiditate pentru ca era primul eveniment
la care participam in calitate de blogger si nici nu prea cunosteam prea multe persoane.

Cand am ajuns inauntru, evenimentul era inca in faza de organizare. Ce e drept si eu sosisem mai devreme. Vad cateva fete cunoscute, iar asta imi mai scade putin tensiunea. Am facut cunostinta cu oamenii, iar emotiile au disparut aproape imediat.

Asezat la masa, asteptam cu nerabdare inceperea degustarii. Mai citisem cate una, alta si despre vinurile Cramei Oprisor si despre branzeturile de la Delaco, asa, cat sa am idee despre ce voi degusta vineri, 12 noiembrie.

Pentru seara cu pricina Crama Oprisor ne-a propus vinuri din gamele CaloianMaiastru,Cabernet Sauvignon Oprisor si La Cetate. Nici Delaco nu s-a lasat mai prejos si ne-a pus alaturi de vinurile degustate brazeturi produse sub marca proprie.

Ce a iesit din toate acestea?  5 combinatii care mai de care mai interesante pe care o sa incerc sa le prezint mai jos, asa cum papilele mele gustative si simtul meu olfactiv le-au perceput.

Prima pereche degustata a fost Brie + Caloian Cabernet Sauvignoniar ca si condiment,NucsoaraCred ca cea mai fina dintre toate cele 5 combinatii, care parca te introducea intr-o poveste. Simteam ca as putea umple paharul de mai multe ori, iar acul ceasornicului ar fi stat inca pe loc. Branza, la fel de fina, se potrivea de minune.

Ce-a de-a doua pereche de vin si branza a fost Cascaval afumat + Maiastru Cabernet Sauvignondar de langa cascaval nu a lipsit nici putin piper verdeAfumatura cascavalului chiar se simtea si, in acelasi timp, stingea si gustul ceva mai intepator al vinului.

A urmat apoi Maasdam Caloian Cabernet Sauvignon + piper roz care, sincer sa fiu, nu m-a dat pe spate, insa ii puteam acorda cu usurinta cel putin nota 9.

Grana Padano La Cetate Cabernet Sauvignon + piper negru si ulei de masline.Aceasta a fost ce-a de-a patra asociere. Sa spun ca mi-a placut mai mult ca si urmatoarea…cred ca as minti, dar asta pentru ca uleiul de masline nu este printre preferatele mele. In rest, gustul parca si mai intepator al vinului era imediat potolit de branza a carei reteta de preparare datează din secolul al XII-lea.

Ultima, dar nu cea din urma si cea pe care am apreciat-o cel mai mult a fost asocierea deGran Bavarese cu Crama Oprisor CabernetSauvignon si smochineLa aceasta combinatie parca toate gusturile se armonizau perfect. Vinul aluneca bine pe gatlej si nu pentru ca deja era al cincilea pahar, ci pentru ca aroma care ramanea in gura era una foarte fina. De asemenea, Bavarese s-a ridicat la nivelul evenimentului, iar smochinele de langa au dat si o nota estetica deosebita, dar s-au si asortat cu gustul preparatelor pentru care venisem la degustare.

Asa ca, din punctul meu de vedere, premiul I merge catre ultima combinatie, Gran Bavarese + Crama Oprisor CabernetSauvignon + smochine.

A fost o seara de exceptie, as putea spune, in care am cunoscut oameni noi, ei m-au cunoscut pe mine, am invatat cum sa degust un vin si am ascultat povesti “vinaresti” si "branzaresti" de la Alin Sintimbrean, somelierul Gabi Cristea, degustatorul autorizat, Nicolae Lintu.

Iar in incheiere o sa va spun numai atat:  branzeturile cu vin se cuvin!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu