Like pe facebook!

luni, 16 noiembrie 2015

Craiova mea, Craiova voastra



Mie, Craiova, nu imi place pentru Centrul Istoric, Mall sau Parcul Romanescu. Nu iubesc nici strazile care inca se asfalteaza, ambuteiajul de luni dimineata ori spectaculoasa Gradina Botanica. Cu atat mai mult nu imi place pentru cartierele marginase, viata de noapte sau pentru meciurile echipei pe care nu am adoptat-o.

Mie, Craiova, imi place pur si simplu!

Si nu stiu cum este Craiova voastra si pentru ce o iubiti voi, dar pentru mine este cu totul speciala. O stiu de cand eram mic. Pe taramul ei am scos primul scancet, iar printre peretii blocurilor ei m-am
indragostit prima data...si inca o mai fac. M-a adoptat inca din clasa a IV-a, iar de atunci am considerat-o “acasa”.
Am vazut-o schimbandu-se la fata de mai multe ori si cred ca o voi mai vedea si de acum inainte. E drept, straiele care le poarta azi sunt noi si vechi in acelasi timp, insa i se potrivesc.

Dimineata e cea mai frumoasa, chiar daca, uneori, morocanoasa. Mirosul de asfalt rece, imbibat cu aroma de cafea, sau ceai verde, dupa caz, face toti banii. Unde mai pui si covrigul cald de toate zilele, se intrevede un inceput aproape perfect.

Oamenii….mmmm, despre oameni as putea sa vorbesc multe si destule. Nu ca nu imi plac, insa cei care imi sunt la suflet sunt putini, poate din ce in ce mai putini. Si nu pentru ca sunt eu antisocial, ci pentru ca, probabil, in zona de campie individualismul se dezvolta mai usor. “ Fiecare pentru el “ , cam asta e deviza de prin zona asta. Insa, cu toate astea, Craiova imi place. Acei putini o fac speciala pentru mine.  

Aa, am uitat ca, atunci cand ploua, ai nevoie de o barca. Barca nu am, insa stiu sa inot binisor. Totusi, nici asta nu e unul dintre motivele pentru care imi place sau nu.

As putea sa mai vorbesc despre pensionarii care te imping in autobuz, vanzatoarea de la magazinul de peste drum care mereu imi zambeste frumos sau despre manelele care se aud de la una dintre camerele din camin, insa cred ca ar fi irelevant.


Mie, Craiova, imi place pur si simplu. Iar Craiova mea, este diferita de Craiova voastra, ca sa ne intelegem!



Foto: Catalin Oae


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu